14 Februari, Lördag - Alla hjärtans dag

Min önskan var sprängsol, lagomt kallt och köra skoter på det höga fjället. Den gick i uppfyllelse. Påvägen upp på fjället värkte mitt knä mer än vanligt då jag förra helgen smackade in det i kopan rejält. Men jag bestämde mig för att strunta i det och ha  kul. Sagt och gjort.  Då vi passerat trädtopparna och hittat av ett super kul ställe körde jag fast. Ingen big deal tänkte jag. MEN där valde summiten att gå sönder, VARFÖR?!
 
Då blev det färdigkört för denna gång. Besvikelsen går inte att föklara med ord. Men mina tårar gjorde inte att skotern börja funka igen.  Det var bara att bogsera skotern till vägen sedan hämta upp den med släpet. Istället tog jag på mig solglasögonen sedan började vi skotta uppfarten och skotta fram badtunnan. Extremt mycket snö hade kommit!
 
Kvällen blev iallafall mysig! Vi käkade middag och eldade igång tunnan så den var lagomt varm vid tiotiden. Vi skar upp frukt etc. Sedan badade vi under den stjärnklara himlen.
| |
Upp